TIPS YANG PERLU ANDA TAHU UNTUK KULIT CANTIK BERSERI DARI DALAM

62ED2296-268F-4392-AE86-DF9D4F03D4C4-2074-0000020F459892EE

Pernah tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai kulit sihat dan berseri?

Rasa seronok je kan bila tengok orang cantik-cantik ni.

Secara tak langsung diaorang berikan aura positif dan sihat kepada kita untuk jadi seperti mereka. Kulit sihat dan cantik seperti mereka.

Setiap kali bila tengok gambar mereka dekat socmed, mesti rasa envy sangat dengan kulit diaorang.

So macam mana nak dapat kulit cantik macam mereka ni?

Untuk dapat kulit cantik berseri ni, ada 4 nutrient utama yang korang perlu bekalkan pada kulit korang.

 

1. BINA KULIT YANG SIHAT DENGAN PROTEIN

Untuk bina kulit yang sihat, pengambilan PROTEIN yang mencukupi adalah penting kerana ia;
– Membekalkan asid amino yang penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh badan kita untuk fungsi kulit yang optimim.
– Menyokong pengeluaran sel2 kulit yang sihat.
– Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit.
– Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
– Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindungi sel2 kulit dari kerosakan cahaya matahari.

So, nampak tak pentingnya protein ni.

 

2. TINGKATKAN KEANJALAN KULIT DENGAN KOLAGEN

Kolagen adalah struktur penting untuk kulit kita. Ia mengekalkan keanjalan kulit dan menghalangnya daripada berkedut, berparut dan menjadinya kendur.

Tahukah anda, badan kita boleh menghasilkan kolagen dengan sendiri.

Walau bagaimanapun, apabila usia semakin meningkat, jumlah kolagen yang dihasilkan akan berkurangan, ianya akan mendedahkan kita kepada risiko kulit berkedut dan kendur.

Sebab tu kita tengok baby gebu je, bila belek muka sendiri kedut sana sini. Hakikatnya penghasilan kolagen dalam badan kita akan berkurang bermula ketika umur 25 tahun.

Jom katakan tidak kepada tanda-tanda penuaan dan mulakan pengambilan kolagen untuk
– kulit yang lebih anjal
– mengurangkan kedutan
– mengurangkan parut

 

3. PERLINDUNGAN ANTIOKSIDA DENGAN VITAMIN C

Vitamin C, yang bertindak sebagai antioksida menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas.

Walaubagaimanapun badan kita tak berupaya untuk menghasilkan Vitamin C seperti arnab.

Sebab tu pentingnya pengambilan Vitamin C untuk;
– Mengurangkan kedutan dan melegakan kulit yang kering serta kasar.
– Menggalakkan penghasilan kolagen dan regenerasi kulit.
– Membantu dalam penyembuhan luka.
– Mempertahankan kulit daripada radikal bebas.

 

4. KEKALKAN KELEMBAPAN KULIT

Kulit yang sihat bergantung kepada jumlah asid lemak pada kulit terutamanya, Asid Gamma-Linolenic (GLA). GLA ni dapat membantu memberikan kulit yang sihat dari dalam.

Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga;
– mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
– mengekalkan kelembapan kulit.
– melawan keradangan.

 

5. LINDUNGI KULIT ANDA DARI SINARAN UV

Siapa yang tidak tahu bahayanya sinaran UV ni kan sehingga boleh menyebabkan kanser kulit.

Untuk perlindungan sinaran UV, selain daripada sapun krim SPF, kita juga boleh tingkat perlindungan dari dalam dengan pengambilan karotenoid.

Karotenoid bermanfaat dalam melindungi sel2 kulit yang sihat daripada kerosakan sinaran matahari. Ia juga dikenali sebagai ‘Pelindung Matahari Dalaman’.

Tingkatkan perlindungan anti-keradangan dengan Omega-6 (GLA) serta lengkapkan bersama Vitamin C.

 

So dari tips diatas, ada 4 NUTRIENT penting yang perlu korang berikan pada kulit iaitu PROTEIN, KOLAGEN, VITAMIN C dan GLA.

 

PROTEIN, ESP.

5DA0D93B-A221-4D60-8A70-9534B1995D59-2074-000002389D1A529D

Untuk protein, Dila suggest untuk ambil ESP. Apa istimewanya ESP ni adalah;

– Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).

– Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol*.

– Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.

– Membekalkan 9 asid amino.

– Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

 

KOLAGEN, SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP)

0C1340C3-BA6F-433D-B75F-3FF4BFBF7125-2074-00000239669B7612

Untuk kolagen pula, semestinya Dila memilih SCP.

Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah.

Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi.

Bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6.

 

VITAMIN C, SUSTAINED RELEASE VITA-C

 

E6EB6E98-C12E-4151-843F-FD1E07B0D0C1-2785-000002C6C285B4AC

Semestinya Sustained Release Vita-C akan menjadi pilihan Dila untuk supplement vitamin C.

Ini adalah kerana;

– Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
– Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
– Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

 

GLA, GLA COMPLEX

1CFCC90B-94AD-452A-9CC4-158948D5940F-2074-0000023E14D7645F.jpeg

Menurut website healthydirections.ca, untuk mencari supplement minyak GLA yang bagus, pastikan supplement minyak GLA itu mengandungi kandungan GLA yang tinggi iaitu 500mg per hidangan. Dan semestinya GLA Complex menepati syarat yang ditetapkan.

Diperolehi daripada minyak borage, yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%), tulen dan semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.

Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega-6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber asid lemak Omega-6), dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit.

Dan GLA bukan sahaja bagus untuk kulit, malah ia sangat bagus untuk keselesaan dan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan.

GLA adalah asid lemak penting Omega-6 yang digunakan oleh tubuh anda untuk menghasilkan prostaglandin – bahan yang membantu mengawal-atur pelbagai proses tubuh. Malah, ia amat bermanfaat untuk setiap wanita di semua peringkat umur.

 

KAROTENOID, CAROTOMAX

E5AC61C2-9406-4E1C-9CEF-0E63B7858E95-2074-000002EEDF5CCEF3

Jika pemakanan anda tidak mengandungi banyak tomato, lobak merah, dan sayur-sayuran hijau, anda mungkin tidak mendapat nutrien utama yang diketahui dapat membantu melindungi tubuh.

Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksidan yang ditemui dalam buah-buahan, sayuran dan tumbuhan lain dengan mengasingkan dan menghasilkan pelbagai bentuk karotenoid semula jadi. Anda sukar memperolehi tahap ketulenan seperti ini hanya daripada makanan.

165424E2-C4A1-438E-AC32-EE408D956B26-2074-000002EEE8142457

CarotoMax® membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.

 

IMG_5863.JPG

Dan untuk bulan September ini, kita ada PROMOSI SET RADIANT 4.

Dengan setiap pembelian set ini, anda layak untuk dapatkan e-voucher RM60 yang boleh digunakan untuk pembelian seterusnya dan juga anda akan dapat beg kertas exclusive daripada Shaklee.

Jangan lepas kan peluang ni tau sebab ada banyak lagi benefit yang anda boleh dapat dengan pembelian set ni.

Nak tahu lebih lanjut, boleh hubungi Dila untuk konsultasi dan tempahan.

IMG_1643

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s