10 Makanan TERBAIK untuk Ibu Hamil

 

facebook_1469723020196

Rindunya lahaii Dila nak pregnen lagi. hehehe. Maira baru 7 bulan, Dila dah rindu nak pregnen lagi? Tak serik ke rasa sakit bersalin?

Ya Allah, kalau ikutkan sakit bersalin tu memang sakit sangat. Taubat kalau boleh tak nak lalui lagi. Tapi moment ketika baby dalam perut tu kan, rasa tak dapat diungkapkan. Lagi-lagi bila diaorang duk tendang-tendang. Senak memang senak, tapi itulah moment yang paling terindah. Betul tak mommies semua. Btw, Maira belum nak dapat adik lagi tau. hik3

Wanita yang hamil memerlukan pemakanan yang seimbang, sihat, dan berkhasiat penting bagi memastikan perkembangan janin yang sihat selain mengekalkan kesihatan ibu.

Dan Dila pasti, bila mummy disahkan hamil, secara automatik mummy akan ada rasa ingin berikan yang terbaik untuk baby dalam kandungan. Jom Dila kongsikan 10 MAKANAN TERBAIK UNTUK IBU HAMIL dengan mommies semua.

1. PISANG

Pisang merupakan makanan sumber tenaga. Ia juga kaya dengan potasium untuk fungsi otot-otot tubuh, jantung dan juga saraf. Mommies juga boleh dapatkan tidur yang lena dengan memakan pisang kerana pisang mengandungi trytophan.

2. TAUHU

Menggalakkan pembekuan darah yang normal terutama selepas kelahiran. Ia disebabkan tauhu kaya dengan vitamin dan mineral seperti magnesium, kalsium, zat besi, vitamin A, vitamin K dan lain-lain.

3. KELEDEK MANIS

Selain daripada membekalkan tenaga, keledek manis juga membekalkan Vitamin C, kalsium, beta-carotene yang bagus untuk kulit dan mata yang sihat.

4. TELUR

Telur merupakan sumber terbaik protein dan omega-3 disamping rendah kalori. Kaya dengan zat besi, asid folik dan choline untuk mencegah kecatatan kepada bayi didalam kandungan.

5. IKAN

Kaya dengan protein dan asid lemak untuk tumbesaran otak dan mata yang sihat kepada bayi didalam kandungan. Pastikan mommies memakan ikan yang dimasak sempurna tau!

6. KUACI

Kaya dengan magnesium, zat besi, zink, potasium, kalsium, vitamin A,B,D,E,dan K, serta Omega-3 dan Omega-6 dan banyak lagi.

7. KACANG KUDA

Kacang kuda mengandungi kandungan nutrien yang tinggi seperti zat besi, serat, vitamin dan protein.

8. APRIKOT KERING

Aprikot kering tinggi dengan zat besi. Segenggam aprikot kering dapat memenuhi 10% keperluan zat besi harian andan. Ia juga membekalkan magnesium, kalsium, potasium dan asid folik untuk mengelakkan masalah pencernaan anda.

9. PRODUK TENUSU

Kaya dengan kalsium yang diperlukan ibu hamil. Ibu hamil memerlukan 1000mg kalsium setiap hari.

10. BROKOLI

Brokoli mengandungi mangan, potasium dan asid folik. Baik untuk pertumbuhan tulang yang sihat dan kuat untuk bayi didalam kandungan.

Selain daripada 10 makanan diatas, Dila sangat sarankan pengambilan supplements SET HAMIL SHAKLEE untuk mommies agar dapat membekalkan nutrien penting bagi tumbesaran janin dan mengelakkan risiko kesihatan dan kecacatan janin.

facebook_1469725052097

photostudio_1462511535263

13754673_10209085633396540_7490782509709642047_n

So preggy mommies yang masih mencari-cari supplement untuk consume ketika hamil, boleh cuba sendiri SET HAMIL SHAKLEE ni. InshaAllah terbaik untuk anda dan juga baby.

Special bulan Julai dan Ogos nih Dila barikan HARGA LEBIH JIMAT daripada biasa dan mommies juga bakal mendapat SPECIAL GIFT daripada Dila bagi yang ambil FULL SET HAMIL. Limited untuk 5 orang sahaja tau.

Untuk tempahan dan konsultasi PERCUMA, hubungi Dila dengan nombor dibawah tau.

wp-1465350344007.jpg

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s